Harrasteryhmien vakiosopimusehdot 1.1.2014 alkaen

MLL Puistolan paikallisyhdistyksen sopimusehdot

Alkaen 1.1.2014

Ryhmiin ilmoittautuminen

Ryhmiin ilmoittaudutaan ilmoittautumisaikana sähköisellä lomakkeella http://puistola.mll.fi/ -> Toiminta -> Kerhot ja kurssit. Ilmoittautuminen on sitova.

Ilmoittautuminen ryhmiin kesken kauden

Mikäli ryhmiin jää tilaa tai paikkoja vapautuu kesken kauden, ilmoitetaan siitä yhdistyksen nettisivuilla. Ryhmiin, joissa on tilaa, voi ilmoittautua myös virallisen ilmoittautumisajan umpeuduttua. Veloitamme täyden kausimaksun vaikka kurssille olisi ilmoittauduttu kesken kauden.

Ilmoittautumisen peruminen

Ilmoittautumisen jälkeen paikkaa ei voi enää perua.  Ilmoittautuessasi sitoudut maksamaan kurssimaksun.

Laskutus

Yhdistys lähettää asiakkaalle laskun sähköpostitse. Postitse lähetettävästä laskusta ja mahdollisesta muistutuksen lähettämisestä peritään 5€. Puolen kauden kausimaksuista myönnetään mahdolliset jäsen- ja sisaralennukset prosenttimääräisesti vastaavasti, kuin koko kauden maksuista. Mikäli laskua ei ole maksettu ajallaan, yhdistys lähettää asiakkaalle yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen lasku siirtyy perintään.

Osallistumismaksun maksaminen

Osallistumismaksun voi maksaa vain yhdistyksen lähettämällä laskulla. Lasku maksetaan ennen kurssin / kerhon alkua.

Kurssin peruuntuminen

Yhdistys voi perua kurssin, mm. mikäli osallistujia ei ole riittävästi tai kurssille ei löydy sopivaa ohjaajaa. Kurssin peruuntumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Kurssin peruuntuessa asiakkaalle palautetaan hänen suorittamansa osallistumismaksu.

Yksittäisen tunnin peruuntuminen

Yksittäiset tunnit saattavat peruuntua esimerkiksi ohjaajan sairastumisen tai muun äkillisen esteen vuoksi. Tällaisissa tapauksissa yhdistys pyrkii järjestämään ohjaajalle sijaisen mutta tilanteen ollessa kertaluontoinen, yhdistyksellä ei ole velvollisuutta järjestää korvaavaa tuntia.

Asiakkaan poissaolo yksittäiseltä/useammalta tunnilta

Yksittäisiä poissaoloja ei voi korvata.

Mikäli asiakas on sairauden vuoksi estynyt osallistumaan tunneille yhtäjaksoisesti vähintään neljän viikon ajan, yhdistys palauttaa asiakkaalle osallistumismaksusta sairausloma-aikaa vastaavan summan. Yhdistys hyvittää sairausajan poissaoloja vain lääkärintodistusta vastaan. Hanki siis lääkärintodistus heti sairastuttuasi!

Yhdistys pidättää oikeuden väliaikaisiin tai pysyviin ohjaajamuutoksiin.

Harrastekerhoihin osallistuvat lapset on vakuutettu kerhojen aikana. Harrastekerhoihin osallistuvien aikuisten (yli 20-vuotiaat) tulee huolehtia omasta vakuutusturvastaan osallistuessaan yhdistyksen toimintaan.