Toukotapahtuma 2022

Tervetuloa MLL Puistolan Toukotapahtumaan lauantaina 7.5.2022 klo 10.00 - 13.00 Nurkan koululle!

Toukotapahtumassa esiintyy lastenmuusikko Ville Karttunen klo 10.30 ja klo 11.45. Jos tanssijalka vipattaa, voit osallistua samalla hinnalla molempiin esityksiin!

Konsertti on MLL Puistolan jäsenille maksuton, ja muille 5 €/perhe.

Tapahtumassa on myös kahvio, josta voi ostaa herkkuja joko paikan päällä nautittavaksi tai kotiin viemisiksi. Muista, että kyseessä on äitienpäivän aatto.

Ennen tai jälkeen konsertin voit myös pysähtyä askartelemaan hetkeksi äitienpäiväteemalla.  Askartelu on kaikille maksuton.

Lämpimästi tervetuloa!

Lauantai 7.5. klo 10.00 - 13.00 (konsertit klo 10.30 ja 11.45)

Nurkan koululla, Nurkkatie 2, Helsinki

VILLE KARTTUNEN (s. 1982) on joensuulaislähtöinen, nykyisin Järvenpäässä asuva lastenmuusikko ja uuden lastenmusiikin tekijä.

Ville on esiintynyt ja tehnyt musiikkia lapsille vuosituhannen alusta asti. Ensimmäiset lastenmusiikkikeikkansa Ville soitti keväällä 2002 Hullut Hattuset -lastenmusiikkiyhtyeen kanssa. Joensuussa perustettu Hullut Hattuset teki 14 toimintavuotensa aikana sadoittain keikkoja ja julkaisi kolme täyspitkää levyä sekä yhden ep:n.

Hullujen Hattusten jäätyä telakalle vuonna 2016 Ville alkoi esiintyä ja kirjoittaa musiikkia lapsille sooloartistina. Hänen ensimmäinen sooloalbuminsa Superradio ilmestyi syksyllä 2017. Seuraavan vuoden kesänä 2018 Ville voitti Vuoden uusi lastenlaulu -sävellyskilpailun kappaleellaan Leppäkertun sadelaulu. Villen tuorein lastenmusiikkijulkaisu on syksyllä 2021 ilmestynyt Kaikille peruna. Villen julkaisemaa lastenmusiikkia voit kuunnella esimerkiksi Spotifyssa tai YouTubessa.

Ville on tehnyt musiikkia lasten lisäksi myös aikuisille niin sooloartistina kuin yhtyemuusikkona. Jotkut saattavatkin muistaa Villen vuosina 2004 - 2016 aktiivisesti toimineen Ukkosmaine-yhtyeen toisena jäsenenä.

Vuosien mittaan VIlle on julkaissut yhtye- ja soololevyt yhteenlaskettuna toistakymmentä albumia ja tehnyt yli 900 keikkaa ympäri Suomen.

Musiikintekijyyden lisäksi Ville on käyttänyt kynäänsä myös kirjoittajan töissä. Toimittajana hän on kirjoittanut lukuisiin musiikki­- ja kulttuuriaiheisiin julkaisuihin. Kirjallinen esikoisteos, Ukkosmaine-­yhtyeen kymmenvuotisen historian niputtava Salamaponin selässä julkaistiin keväällä 2014.